Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Friday, January 8, 2010

Banyak cerita....

Rasa cam byk benda nk ceter kt sini...
1st pasal bil air umah aku...
sblm aku main byr je, xnotice apa2 pon different,
belasah je byr kalo 30 ke 40 ke 50 ke...
tp lately aku n hubby terpikir...
bil air xkn la sampai 40 50 sebulan
cam xlogik langsung...
then start la mencari sebab,
so kami jumpa la sbnye,
rupanya apartment aku duk skang tu, guna rate condo tuk bil air apartment aku duduk tu,
cis....giler mahal RM 1.38 per m3.
even ofis aku pon aku check cuma RM 1.00 per m3
adeh sepatutnye ofis lg mahal..
check ngn member ofis umah diorg cuma 5 10 hinggit je...
dh la air kt umh tu okay la bleh la thb tp xlah laju pon,
kalo dia pakai rate condo air kena la laju ala2 pili bomba tu ke..berbaloi lah byr..
dh la apartment aku duk tu pon bukan bukan high classnye apartment pon,
apartment low class je coz swimming pool pon xde..
so my hubby start tu something like nk complaint lah...
ermm tp aku rs mmg xde guna pon coz yg lain yg tinggal2 kt situ sume kaya kut...
tu yg diorg diam je xcam aku n hubby ni sengket terasa la kalo nk kena byr mahal2 bill2 nih
whatever pon aku selesa n rasa selamat tinggal kt situ tu yg xde complaint sgt pon dr pihak aku cuma my hubby je la, coz dia xberapa ske design umah tu.
pattern umah tu buat dia jd xpandai nk buat susun atur brg2
so bila pindah umh tu sume die letak ats pale aku tuk design..
aku ni bkn reti pon belasah je dgn set kusi aku yg besar gabak tu lg la
ermm pasal kusi tu pon satu hal,
bila pindah umah skang ni jd xmatch langsung nk susun sb kebesarannye wakakaka
actually ak upon xtahu mcm mn aku bleh bazirkan duit aku beli kusi tu dgn harga 2500
perg giler...xpenah aku sebebnarnya beli brg mahal2 sb tu papa aidil ckp,
jgn sekali2 usik kusi aku kalo tak melengting 10hari xabis...
mahu xmelengting coz xpenah terlintas pon nk bazirkan duit beli brg2 sampai mahal cm tu
coz selama ni pon aku belasah brg2 murah je.
then bila pindah ri tu tgk masuk umah skang xcantik terus pk nk jual then cr kusi lain
skali pegi kedai 2nd hand nk jual bleh plak org kedai tu nk amik 100
xke giler namanye tu...terus kena sound direct ngn aku..
coz kusi aku tu kayu, then kayu yg keras aku pon xsure kayu apa..
warranty pon sampai 5years, masih ada warranty lg..
dia amik ngn aku 100 then jual 1000 pon leh, byk la cantik hang..
terus aku blah then sampai la ke hari xpenah pk nk jual pon
guna je la, tp bcoz of that kusi juga la byk umah teres aku reject tuk sewa
wakakakkaak pelik kan coz umah teres yg jenis2 pattern2 lama ni sume kecik walaupon 2 tingkat,skali masuk je kusi aku langsung xleh nk gerak...
adeh2.....abis la dlu cter tu..kita buka cter lain plak
cter tazkirah smlm (07/01/10)
tazkirah smlm btul2 buat aku sedar psl life kita ni..
sblm cter panjang, btw aku ni berat hati sgt nk tinggalkan istiq ni sb ni la
company melayu, then every ada tazkirah baca Al-Quran,
kalo nk harap baca sendiri liat, so at least kalo follow tazkirah ni tiap2 minggu aku baca kitab.
walaupon hati aku nk mencari job lain...
ok continue...cter pasal azam n matlamat
matlamat kita sume cuma 1 kan nk pegi ke syurga then how we can go there dgn selamat???
mcm mn kita nk implement Al-Quran dlm kehidupan kita tuk hidup kita selamat aman dunia n akhirat nnt...
n adakah kita skang sedang follow jln yg lurus seperti mana yg Allah selalu berfirman dlm Al-Quran
supaya kita ikut jalan yg lurus...
jln yg lurus tu apa sebanarnye...
panjang la aku nk cter skang,
nnt la ada ms aku cter then btw
dlm Al-Quran tu kita akn jumpa segalanya...
so azam n matlamat aku thn 2010 ni aku akn cuba mendalami
lg Al-Quran supaya aku faham...
byk benda yg aku dpt dr istiq ni sumber mcm mn aku nk fhm Al-Quran
sape2 nk source bleh aku share nnt...
then lagu2 yg aku dpt pon mmg sedap didgr
huh...life life
kt istiq ni btul2 byk mengajar aku life yg
akn bw aku ke jln yg lurus then aku akn cuba follow...
byk benda yg menyedarkan aku...
since system br tuk staff sendiri buat tazkirah tentang tajuk2 yg diberi so masing2 cuba mencari ilmu
itu yg paling penting...
yg penting sourcenye mesti Al Quran
ermmm rsnye dh byk sgt dh aku duk bercerita ni
okla aku sambung lain kali la...

No comments: