Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Thursday, December 6, 2012

Impian dan Target for the year 2012

salam,

Saja nak berceloteh mengenai impian, angan2, KPI, target, untuk tahun 2012 sempena kita ni pun dh masuk bulan terakhir utk tahun 2012 kan . Sebenarnya impian itu tidaklah begitu byk yg aku harapkan plus tak berani utk mengharap sesuatu yg xpasti n yg tak mampu aku lakukan. okay impian pertama yg bring forward dari thn2 sebelum ni, nak bekerja bersungguh2 supaya KPI reach the target tuk kenaikan gaji coz impian aku adalah, sblm umur aku masuk 30 an, aku nak gaji aku dh masuk 3k then alhamdulillah, diumur aku baru 29 thn ni aku dh capai apa yg aku hajati iaitu gaji 3k +++++++++ huhuhu walaupun tahap pendidikan aku hanya diploma, sape nak bg kan if u tak struggle for that kan, so i deserve it. Then my next impian ialah, di umur aku 35 thn nnt aku ingin capai gaji 4k +++++++ or 5k ++++++. So plannye mcm mn? yes...aku akan proceed dgn degree aku bulan 5 2013 nnt di ukm, actually sepatutnya aku dh dpt degree skrg coz aku ada smbg belajar di OUM, tp terdpt beberapa kekangan yg xmampu aku elakkan, aku decide utk stop dlu, so now planning to continue back but not in OUM, di UKM...so mayb its take for 4 years for me to finish my degree, so by the time my age already 35 years old, so i think should be no problem for me to capai impian utk dpt gaji 4k +++ or 5k coz 5 years b4 at least aku dh naik gaji  increase by year bekerja kan, ermmm paling kurang pun 150 per year according to keadaan company tempat yg aku keje skang...practicenya mcm tu la...so sbg contoh: if my salary now RM 3300 by umur 35 gaji dh should be RM 3700...then by the time aku punya degree pun sepatutnya dh dpt, then insyaAllah aku akan terus sambung dgn Master programme plak coz i will never stop study. Tapi apapun, itu hanya perancangan, hanya Allah yg akan menentukan segalanya, yg penting kita ttp merancang dgn sebaik2 perancangan dan berusaha utk capai...Impian kedua utk tahun 2012, adalah utk tambah baby, tp itulah, kita hanya mampu merancang, Allah jua yg menentukan apa yg terbaik utk kita, byk dugaan yg perlu aku hadapi dan akhirnya aku perlu akur yg bby itu bukan milikku krn aku keguguran di usia kandungan mencecah 3bln...so impian kedua aku terkubur...impian ketiga dan keempat adalah impian yg kecik2 sj, so ignore je la, yg penting impian kecik2 ni pun tercapai, amin...amin....Perancangan utk tahun hadapan insyaAllah aku akn update coz masih dlm listing yang perlu ditapis.

No comments: